Velden zijn niet correct ingevuld


Retourneren en ruilen

U kunt bij autobench.nl het bestelde artikel retourneren of ruilen. Wij hanteren een zogenaamde bedenkperiode. Op deze pagina vindt u meer informatie over uw herroepingsrecht, retour sturen van een artikel, het ruilen van een artikel of het melden van schade.

Herroepingsrecht

Om uw bestelling te annuleren of te retourneren (herroepen) kunt u gebruik maken van het Modelformulier Herroeping. U bent niet verplicht om dit Modelformulier te gebruiken. U kunt ook ons retourformulier gebruiken. 

U heeft het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, gebruik te maken van uw herroepingsrecht. Binnen de bedenktermijn heeft u de mogelijkheid om het product te bekijken, beoordelen en/of passen zoals u dat ook in een winkel kunt, tenzij anders vermeldt.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:
  • Waarop u het artikel heeft ontvangen.
  • Dat u het laatste artikel heeft ontvangen. Bij een bestelling met meerdere artikelen, die afzonderlijk van elkaar worden geleverd.
U kunt een artikel alleen retourneren wanneer:
  • Het product compleet is.
  • Het product in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking zit.
  • Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat (omdat u het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan u in een winkel zou doen), mogen wij u aansprakelijk stellen.
Uitzonderingen van Retourzendingen
  • Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk producten).
  • Producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn.
U kunt gebruik maken van het herroepingsrecht door:
  • Het geven van een retouropdracht via onze site of via onze klantenservice (088-7739322).
  • Het afgeven van de retourartikelen bij een DHL, PostNL of DPD Servicepunt. (De koper draagt de kosten en het risico van de retourzending.) Bij DPD kunt u zelf online een sticker uitdraaien.
  • Na het aanmelden van uw retour, heeft u nog 14 dagen de gelegenheid om het artikel daadwerkelijk te retourneren.

Product retour sturen

Voor een vlotte en correcte afhandeling van een retour adviseren wij u om onderstaande stappen te volgen

  1. De eerste stap is om het Retourformulier of het Modelformulier Herroeping in te vullen.
  2. Uw retour is nu aangemeld.
  3. U ontvangt van ons een bevestiging per e-mail. (Hierin staat informatie over uw bestelling, ons retouradres en de gewenste afhandeling)
  4. Wij adviseren u deze e-mail afdrukken en op de buitenzijde van de doos te plakken.
  5. Nu is uw pakket klaar om verzonden te worden.
  6. Wij raden onze klanten aan om het pakket te versturen via DPD, PostNL.
    U kunt uw pakketje erg eenvoudig retourneren via DPD op de volgende website: www.pakkettenversturen.nl/. Hier kunt u ons retouradres invullen, online betalen, het verzendlabel printen en op de doos plakken. Vervolgens kunt u het pakket afleveren bij een DPD Pickup parcelshop bij u in de buurt. U kunt hier bekijken waar de dichstbijzijnde Pickup parcelshop in uw buurt zich bevindt. 

    Klik hier om een pakket te versturen via PostNL.
    Klik hier om een pakket te versturen via DHL.

Ons retouradres

retourRetouren kunnen opgestuurd worden naar het onderstaande adres:

Autobench.nl
Afdeling Retouren
Buitenvaart 1127a
7905 SE
Hoogeveen


Download etiket

Mijn bestelling is geretourneerd, en nu?

  • Binnen twee werkdagen na ontvangst van uw retourzending, ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Wij controleren het product op beschadigingen en compleetheid.
  • Wij zullen uw volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten van de heenzending, zo snel mogelijk terugstorten uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. Indien u slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u heeft betaald.

Ruilen van een artikel

Heeft u een product besteld maar deze past niet in uw auto, is te klein voor uw hond of voldoet niet aan uw wensen? Dan heeft u de mogelijkheid om het bestelde product te ruilen.

  1. Neem contact met ons op via info@autobench.nl of bel 088 – 7739322. Wij zullen samen met u een passend alternatief vinden.
  2. Vul ons retourformulier in en selecteer bij afgesproken afhandeling 'toesturen vervangend product'.
  3. U ontvangt van ons een bevestiging per e-mail.
  4. Stuur uw product naar ons retouradres.
  5. Eventueel verschil in aankoopbedrag zal voldaan / teruggestort worden, voordat het nieuwe product naar de klant wordt verzonden.

Wilt u een product omruilen? Vul dan het volgende retourformulier in en selecteer 'toesturen vervangend product'. Product omruilen

Schade

Heeft u een bestelling ontvangen met schade? Meld schade het liefst binnen 48 uur na ontvangst van uw pakket. Om een schademelding sneller te verwerken, adviseren wij u om foto’s van de schade mee te sturen.

  1. Neem contact met ons op via info@autobench.nl of bel 088 – 7739322. Probeer zo duidelijk mogelijk aan te geven wat de schade is. Wij adviseren u om alvast foto’s te maken van het product, waarop schade zichtbaar is.
  2. Stuur de foto’s en een omschrijving van het defect naar onze klantenservice (info@autobench.nl).
  3. Binnen twee werkdagen ontvangt u van ons een reactie en ontvangt u informatie over verdere afhandeling.

Garantie

Autobench staat voor service en kwaliteit. Op alle artikelen van Autobench.nl is de wettelijke garantie van toepassing. Op alle Alvaris, Kerbl en G-line produten zit een tevens ook fabrieksgarantie.

Wettelijke garantie

Dat betekent dat een product bij normaal gebruik tijdens de verwachte levensduur geen gebreken mag vertonen. Blijkt een product niet aan deze verwachtingen te voldoen - met andere woorden: vertoont het een mankement - dan dient u dit in beginsel kosteloos te herstellen, of als dat niet mogelijk is, een vervangend, vergelijkbaar product te leveren. Of als dat niet mogelijk is: de overeenkomst te ontbinden. Als het product niet normaal gebruikt is of als er sprake is van normale slijtage dan geldt bovenstaande niet.

Fabrieksgarantie

G-line producten: 2 jaar
Alvaris producten: 1 jaar
Kerbl producten: 1 jaar

Fabrieksgarantie is een extra garantie die door de fabrikant wordt aangeboden en staat los van de eerder vermelde wettelijke garantie. Autobench.nl hanteert altijd de garantie die het meest voordeligst is voor de klant. Mochten er vragen vragen zijn over de garantie van een artikel, neem dan even contact met ons op via 088-7739322

Klachten of suggesties?

Autobench.nl is continu bezig met het verbeteren van haar website en service. Mocht u desondanks ontevreden zijn over onze producten of service laat het ons dan weten. Uiteraard staan wij altijd op voor tips en suggesties. U kunt op onze klantenservice pagina uw suggesties en klachten insturen.
Deze klachten worden binnen 14 dagen beantwoord.

Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org .Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl)