Veel gestelde vragen
1 Levertijden
1.1 Met wie versturen jullie?
Wij versturen onze meeste zendingen met Tielbeke transport maar we gebruiken ook af en toe post.nl en als het nodig is een vervoerder naar onze keuze.
1.2 Hoe snel leveren jullie?
Bij alle artikelen staat op artikel niveau de levertijd. Meer dan 98% van onze artikelen worden uit ons eigen magazijn verstuurd en dan geld voor 15:00 uur besteld zelfde werkdag verzonden.
Binnen Nederland wordt dan meer dan 95% de volgende werkdag geleverd (ma-vr).
Naar België lukt het tijdens piek drukte af en toe niet om de pakketjes binnen 24 uur over te krijgen.
Binnen 48 uur lukt dat normaal gesproken altijd.
2 retourneren
2.1 hebben jullie gratis retourneren?
Nee helaas hebben wij dit niet. De kosten voor het retour zenden zijn voor uw eigen rekening.
Wij zijn nog niet zo groot dat wij dit kosteloos kunnen zonder onze prijzen te verhogen.
Wie weet kunnen we dit in de toekomst nog wel aanbieden.
2.2 Hoe kan ik mijn zending retourneren
U kunt gebruik maken van het herroepingsrecht door:
- Vanuit mijn account uw artikel retour te melden en terug te sturen.
- Geen account aangemaakt. Download hier ons retourformulier en vul het in en stuur het product terug.
- Het afgeven van de retour artikelen bij een DHL, PostNL of DPD Servicepunt. (De koper draagt de kosten en het risico van de retourzending.)
- Na het aanmelden van uw retour, heeft u nog 14 dagen de gelegenheid om het artikel daadwerkelijk te retourneren.
Ons retouradres
Retouren kunnen opgestuurd worden naar het onderstaande adres:
Autobench.nl
Afdeling Retouren
Boterweg 2
8334 NS Tuk
Bent u niet in de gelegenheid om dit zelf te regelen en heeft u een werkdag dat er iemand thuis is kunnen wij het tegen betaling ook af laten halen door onze vervoerder. We verrekenen de kosten van het retourhalen dan met het terug te betalen bedrag. Heeft u betaald met Klarna dan kunnen wij dat niet verrekenen en zult u de kosten over moeten maken. We sturen u vooraf een betaal linkje. Let op vraag altijd eerst een prijsopgave want het versturen van sommige artikelen is door de maat en of gewicht soms duurder dan verwacht.
Mijn bestelling is geretourneerd, en nu?
Wij handelen uw zending zo snel mogelijk af, dit kan uiterlijk 14 dagen duren maar we streven er naar om het zeker binnen 5 werkdagen geregeld te hebben.
3 producten
3.1 kan ik de artikelen die jullie verkopen ook ergens bekijken?
We hebben een winkel in Tuk bij Steenwijk en daar hebben we alle producten die op voorraad zijn staan.
3.2 waarom een puppyren kopen?
Het mooie aan een puppyren is dat uw pup veel ruimte heeft om rond te lopen. De ren kunt u eenvoudig mee naar buiten nemen. Dit is handig als uw pup kennis gaat maken met de buitenwereleld. Ook is het een stuk veiliger, omdat uw pup niet kan ontsnappen uit de ren.
Een ander groot voordeel is dat u de puppyren voor een hondenbench kan zetten. Met een beetje creativiteit kunt u de ren zelfs vastmaken aan de bench. Zo heeft uw pup een grote plek om in te spelen, ook als u weg moet van huis.
3.3 Hoe kies ik het juiste formaat puppyren?
In ons menu kunt u filteren op het formaat van uw hond. U kunt hier kiezen voor een klein hondenras, middelgroot hondenras en een groot hondenras. Eveneens staat bij de meeste puppyrennen voor welk formaat hond de puppyren het meest geschikt is.
3.4 Hoe zet ik mijn autobench vast?
Deze vraag krijgen we vaker en we hebben er een blog over geschreven.
3.5 Is een autobench verplicht?
In de meeste Europese landen is een autobench niet verplicht, maar bent u wel verplicht om uw lading (dus ook uw hond) goed te zekeren. In Duitsland is het wel verplicht om uw hond in een bench, gordel of achter een hek te vervoeren. In dit blog lees je er meer over.
3.6 Ik ga vliegen met mijn hond, waar moet ik aan denken.
3.7 Als een product in de autokiezer staat bij mijn auto past het dan altijd?
Ja, dan kunt u er vanuit gaan dat het past, bij enkele automodellen is het echter mogelijk dat een model verschillende uitvoeringen heeft en dat dit gevolgen heeft voor de kofferbak.
Staat het model in de autokiezer en de bench erbij en het lijkt toch niet te passen zijn de kosten van het retourhalen natuurlijk voor ons.
3.8 Mijn Maelson drybox sluit niet goed lijkt het.
Om zoveel mogelijk Dryboxen te kunnen versturen worden het deksel en de box apart ingepakt.
Dit zorgt er voor dat het plastic zich als het ware even moet zetten.
Heb een filmpje gemaakt voor een drybox 3 waar het lipje soms in het begin iets lastig gaat.
De oplossing is een flink aantal keren stevig sluiten. U zult zien dat u daarna een perfecte voeropslag heeft.
3.9 Verkopen jullie geen 4 pets autobenches meer?
Nee daar zijn wij mee gestopt. Waarom? We vonden de 4 pets een prima autobench alleen erg duur en het grote voordeel van een Hundos autobench vinden wij de nooduitgang. Je hoopt het nooit nodig te zijn maat in het geval dat het wel nodig is ben je heel erg blij met je Hundos bench.
4 Verzenden
4.1 Met wie verzenden jullie?
Wij verzenden onze pakketten en pallets met Tielbeke transport uit Lemelerveld.
Ook gebruiken wij diverse pakket diensten zoals:
- Intrapost
- DHL
- Post.nl
- en andere
U kunt niet kiezen welke vervoerder u wilt gebruiken dit kan onze shop nog niet aan en omdat wij ook veel grote producten hebben kan niet alles met elke vervoerder verzonden worden.