Veel gestelde vragen
1 Levertijden
1.1 Wat is de gemiddelde levertijd?
De levertijd is per artikel afhankelijk, deze levertijd kunt u op artikel niveau vinden. Meer dan 98% van onze artikelen worden uit ons eigen magazijn verstuurd hier geldt; op werkdagen voor 15:00 besteld dezelfde werkdag verzonden. Binnen Nederland is 95% van deze artikelen de volgende werkdag geleverd. Naar België is het tijdens drukke periodes soms niet mogelijk om binnen 24 uur te leveren. Binnen 48 uur lukt dit eigenlijk altijd.
2 Verzenden en Bezorging
2.1 Wanneer betaal ik verzendkosten?
Wanneer het totaalbedrag van uw bestelling lager is dan €50, betaald u verzendkosten. Voor verzenden naar Nederland betreffen deze kosten €5,95. Voor verzenden naar België betreffen deze kosten €7,95. Wanneer het totaalbedrag van uw bestelling hoger is dan €50 euro betaald u voor het verzenden naar Nederland en België géén verzendkosten.
2.2 Mijn bestelling is niet bezorgd, wat nu?
Wanneer uw bestelling niet wordt bezorgd op de afgesproken tijd is het zaak om te kijken naar de track&trace. Wanneer bij de vervoerder vertraging is opgelopen zal dit hier worden vermeldt en de nieuwe verwachte bezorging wordt hier dan aangegeven. Staat de bestelling op bezorgd en heeft u niks ontvangen? Neem dan contact met ons op.
2.3 Word mijn pakket bezorgd bij de buren?
Bij het kiezen van uw verzendmethode krijgt u 4 keuzes;
- Afhalen in Tuk bij Steenwijk (Nederland): U kunt uw bestelling afhalen bij ons in de winkel, uw bestelling staat dan voor u klaar
- Verzenden Nederland of België: U bestelling wordt alleen bezorgd als u thuis bent, het pakket wordt dus niet bij uw huis neergezet of bij de buren bezorgd.
- Verzenden Nederland of België met neerzet toestemming: Wanneer u niet thuis bent wordt het pakket bij uw huis neergezet, u kunt zelf aangeven waar het pakket neergezet kan worden. Doet u dit niet dan kiest de pakketbezorger een geschikt plek.
- Verzenden Nederland of België met toestemming voor leveren bij de buren: Als u niet thuis bent wordt uw bestelling bij de buren geleverd.
2.4 Ik ben niet thuis tijdens het bezorg moment, wat nu?
Wanneer u heeft gekozen voor: verzenden Nederland of België met neerzet toestemming of verzenden Nederland of België met toestemming voor leveren bij de buren, zal uw bestelling bij uw huis worden neergezet of respectievelijk bij de buren worden geleverd. Heeft u gekozen voor verzenden Nederland of België? Dan zal de bezorger een kaart in de bus doen voor de vervolg stappen. U kunt dan zelf een nieuwe afspraak inplannen.
2.5 Hoe volg ik mijn bestelling?
Na het afronden van uw bestelling krijgt u afhankelijk van de vervoerder een track&trace opgestuurd. Deze ontvangt u op het ingevulde e-mailadres. Wanneer uw pakket wordt verstuurd met Tielbeke ontvangt u de track&trace aan het einde van de middag of het begin van de avond op de dag van bestellen. Wanneer uw pakket wordt verstuurd met een andere vervoerder krijgt u de track&trace nadat uw bestelling is verwerkt in ons magazijn.
2.6 Met welke vervoerders werken jullie?
De grote pakketten en pallets worden vervoerd door het transportbedrijf Tielbeke. De kleine pakketten worden verdeeld onder verscheidene pakketdiensten zoals Intrapost, DHL, PostNL en andere.
3 Bestelling
3.1 Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Wanneer u uw bestelling wilt annuleren, kunt u het beste een mail sturen naar [email protected]. Vermeld in deze mail uw naam en ordernummer. Wij zullen er dan voor zorgen dat uw bestelling wordt geannuleerd. Wanneer het pakket al verwerkt is bij onze vervoerders zal u het pakket moeten weigeren of retourneren.
3.2 Is mijn bestelling gelukt?
Wanneer u succesvol heeft betaald en een orderbevestiging heeft ontvangen is uw bestelling gelukt. Wanneer u een account heeft aangemaakt kunt u uw bestellingen vinden onder Mijn bestellingen. De bestelling is hier ook zichtbaar wanneer u nog niet heeft betaald, hier kunt u de betaling afronden. Als u geen orderbevestiging heeft ontvangen maar de bestelling is wel betaald, dan krijgt u de orderbevestiging later. Krijgt u helemaal geen orderbevestiging? Neem dan contact op met onze klantenservice, wij lossen dit probleem dan samen met u op.
3.3 Waarom krijg ik geen orderbevestiging?
Wanneer u niet direct na het afronden van uw bestelling een orderbevestiging ontvangt is het zaak om even af te wachten. Het doorzetten van de orderbevestiging kan een vertraging oplopen van ongeveer 5 minuten. Krijgt u helemaal geen orderbevestiging? Controleer dan uw spam map en kijk of u het goede e-mailadres heeft ingevoerd.
4 Retourneren
4.1 Kan ik mijn bestelling gratis retourneren?
Nee, helaas kunt u uw bestelling niet gratis retourneren. De volledige kosten voor het retourneren zijn voor de rekening van de klant. Bij een probleem of beschadiging kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice.
4.2 Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wat nu?
Wij streven ernaar om uw retour zending binnen 3 werkdagen, nadat wij uw retour hebben ontvangen, af te handelen en uw aankoopbedrag terug te storten. In drukke periodes kan dit oplopen tot 5 werkdagen.
4.3 Kan ik artikelen ruilen?
Ja, u kunt artikelen ruilen. Wanneer u uw bestelling ontvangt en het product is anders dan verwacht kunt u uw order retourneren en kiezen voor product ruilen. Het andere product zal dan worden opgestuurd en de extra kosten voor dit product zullen dan in rekening worden gebracht. Wanneer een product goedkoper is zal het verschil worden teruggestort.
4.4 Hoe kan ik mijn zending retourneren
- Vanuit mijn account kunt u uw artikel(en) aanmelden voor retour, dit doet u onder het kopje mijn bestellingen en hier te drukken op “artikelen retourneren”
- Heeft u geen account aangemaakt? Download dan hier ons retourformulier, vul deze in en stuur het product naar ons terug.
- U kunt uw retour afgeven bij een DHL, PostNL of DPD service punt. U draagt dan zelf de kosten en het risico van de retourzending.
U heeft na het aanmelden van uw retour nog 14 dagen de gelegenheid om het product ook daadwerkelijk te retourneren.
Retouren kunnen worden opgestuurd naar onderstaand adres:
Autobench.nl
Afdeling Retourneren
Boterweg 2
8334 NS Tuk
Bent u niet in de gelegenheid om het retourneren zelf te regelen? Dan kunnen we onze vervoerder tegen betaling de retour bij uw verzendadres laten afhalen. De extra kosten die dit met zich mee brengt zullen wij verrekenen met het terug te betalen bedrag. Echter, heeft u met Klarna betaald? Dan zullen deze kosten apart worden gefactureerd.
Let op! Neem bij het retourneren van tevoren altijd contact op voor een prijsopgave. Door de maat of gewicht van het pakket kunnen de kosten van het retourneren duurder uitkomen dan verwacht.
5 Winkel
5.1 Hebben jullie een fysieke winkel?
Ja, wij hebben een fysieke showroom aan de Boterweg 2 in Tuk. Hier kunt u de producten die wij op voorraad hebben bekijken en kunt u advies krijgen van ons deskundig personeel.
6 Klachten
6.1 Ik heb een klacht, wat nu?
Heeft u een klacht over uw product, de afhandeling van uw vraag of de bezorging van uw order? Neem dan contact met ons op door bij voorkeur een mail naar [email protected], of stuur een bericht naar +31 (0)65 1737895. Vermeldt in deze mail of dit bericht uw ordernummer en foto's van het probleem. Kijk voor meer informatie of onze klachtenregeling bij de pagina Klachten
Klachten:
Heeft u een klacht over uw product, de afhandeling van uw vraag of de bezorging van uw order? Neem dan contact met ons op door bij voorkeur een mail naar [email protected], of stuur een bericht naar +31 (0)65 1737895. Vermeldt in deze mail of dit bericht uw ordernummer en foto's van het probleem.
Wanneer u een bestelling heeft ontvangen met schade, is het zaak om dit binnen 48 uur na ontvangst van het pakket te melden. Om een schademelding sneller te verwerken, adviseren we u foto’s van de betreffende schade mee te sturen. Onze klantenservice zal aan de hand van de foto’s de vervolg stappen aangeven.
Houdt u aan het stappenplan voor het melden van schade;
- Neem contact met ons op door bij voorkeur een mail naar [email protected], of stuur een bericht naar +31 (0)65 1737895. Probeer zo duidelijk mogelijk aan te geven wat de schade is. Wij adviseren u om alvast foto’s te maken waarop de schade duidelijk zichtbaar is
- Stuur de foto’s en een omschrijving van het defect naar onze klantenservice ([email protected]).
- Binnen één werkdag ontvangt u van ons een reactie en informatie over verdere afhandeling.
- Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.