Autobench logo

FAQ

Meestgestelde vragen

Vind makkelijk en snel het antwoord op jouw vraag!

Met welke vervoerders werken jullie?

De grote pakketten en pallets worden vervoerd door het transportbedrijf Tielbeke. De kleine pakketten worden onderverdeeld onder verscheidene pakketdiensten zoals Intrapost, DHL, PostNL en andere.

Wat is de gemiddelde levertijd?

De levertijd is artikel afhankelijk, deze levertijd kunt u op artikel niveau vinden. Meer dan 98% van onze artikelen worden uit ons eigen magazijn verstuurd, hier geldt; op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden. Binnen Nederland is 95% van deze artikelen de volgende werkdag geleverd. Naar België is het tijdens drukke periodes soms niet mogelijk om binnen 24 uur te leveren. Meestal lukt dit dan binnen 48 uur.

Kan ik mijn bestelling gratis retourneren?

Nee, helaas kunt u uw bestelling niet gratis retourneren. De volledige kosten voor het retourneren zijn voor de rekening van de klant. Bij een probleem of beschadiging kunt u meer informatie vinden over het retourneren van uw product op de klachten pagina.

Hoe kan ik mijn zending retourneren?

Vanuit mijn account kunt u uw artikel(en) aanmelden voor retour, dit doet u onder het kopje mijn bestellingen en hier te drukken op “artikelen retourneren” Heeft u geen account aangemaakt? Download dan hier ons retourformulier, vul deze in en stuur het product naar ons terug. U kunt uw retour afgeven bij een DHL, PostNL of DPD servicepunt. U draagt dan zelf de kosten en het risico van de retourzending. U heeft na het aanmelden van uw retour nog 14 dagen de gelegenheid om het product ook daadwerkelijk te retourneren. Retouren kunnen worden opgestuurd naar onderstaand adres: Autobench.nl, Afdeling Retouren, Boterweg 2, 8334 NS, Tuk. Bent u niet in de gelegenheid om het retourneren zelf te regelen? Dan kunnen we onze vervoerder tegen betaling de retour bij uw verzendadres laten afhalen. De extra kosten die dit met zich mee brengt zullen wij verrekenen met het terug te betalen bedrag. Echter, heeft u met Klarna betaald? Dan zullen deze kosten apart worden gefactureerd. Let op! Neem bij het retourneren van te voren altijd contact op voor een prijsopgave. Door de maat of gewicht van het pakket kunnen de kosten van het retourneren duurder uitkomen dan verwacht

Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wat nu?

Wij streven ernaar om uw retour zending binnen 5 werkdagen af te handelen en uw aankoopbedrag terug te storten. In drukke periodes kan dit oplopen tot 14 dagen.

Hebben jullie een fysieke winkel?

Ja, wij hebben een fysieke showroom aan de Boterweg 2 in Tuk. Hier kunt u de producten die wij op voorraad hebben bekijken en kunt u advies krijgen van ons deskundig personeel.

Wanneer betaal ik verzendkosten?

Wanneer het totaal bedrag van uw bestelling lager is dan €50,00 betaald u verzendkosten. Voor verzenden naar Nederland betreffen deze kosten €5,95. Voor verzenden naar België betreffen deze kosten €7,95. Wanneer het totaal bedrag van uw bestelling hoger is dan €50,00 betaald u voor het verzenden naar Nederland en België géén verzendkosten.

Hoe volg ik mijn bestelling?

Na het afronden van uw bestelling krijgt u afhankelijk van de vervoerder een track and trace opgestuurd. Deze ontvangt u op het ingevulde e-mail adres. Wanneer uw pakket word verstuurd met Tielbeke ontvangt u de track and trace aan het einde van de middag of het begin van de avond op de dag van bestellen. Wanneer uw pakket word verstuurd met een andere vervoerder krijgt u de track and trace nadat uw bestelling is verwerkt in ons magazijn.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Wanneer u uw bestelling wil annuleren, kunt u het beste een mail sturen naar [email protected]. Vermeldt in deze mail uw naam en order nummer. Wij zullen er dan voor zorgen dat uw bestelling word geannuleerd. Wanneer het pakket al verwerkt is bij onze vervoerders zal u het pakket moeten weigeren of retourneren.

Is mijn bestelling gelukt?

Wanneer u succesvol heeft betaald en een order bevestiging heeft ontvangen is uw bestelling gelukt. Wanneer u een account heeft aangemaakt kunt u uw bestellingen vinden onder Mijn bestellingen. De bestelling is hier ook zichtbaar wanneer u nog niet heeft betaald, hier kunt u de betaling afronden. Als u geen order bevestiging heeft ontvangen maar de bestelling is wel betaald, dan krijgt u de order bevestiging later. Krijgt u helemaal geen orderbevestiging? Neem dan contact op met onze klantenservice, wij lossen dit probleem dan samen met u op.

Mijn bestelling is niet bezorgd, wat nu?

Wanneer uw bestelling niet word bezorgd op de afgesproken tijd is het zaak om te kijken naar de track and trace. Wanneer de vervoerder vertraging heeft opgelopen zal dit hier worden vermeldt en de nieuwe verwachte bezorging word hier dan aangegeven. Staat de bestelling op bezorgd en heeft u niks ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Word mijn pakket bezorgd bij de buren?

Bij het kiezen van uw verzendmethode krijgt u 4 keuzes; Afhalen in Tuk bij Steenwijk (Nederland): U kan uw bestelling afhalen bij ons in de winkel, uw bestelling staat dan voor u klaar. Verzenden Nederland of België: U bestelling word alleen bezorgd als u thuis bent, het pakket word dus niet bij uw huis neergezet of bij de buren bezorgd. Verzenden Nederland of België met neerzet toestemming: Wanneer u niet thuis bent word het pakket bij uw huis neergezet, u kunt zelf aangeven waar het pakket neergezet kan worden. Doet u dit niet dan kiest de pakketbezorger een geschikte plek. Verzenden Nederland of België met toestemming voor leveren bij de buren: Als u niet thuis bent word uw bestelling bij de buren geleverd.

Ik ben niet thuis tijdens het bezorg moment, wat nu?

Wanneer u heeft gekozen voor: Verzenden Nederland of België met neerzet toestemming of Verzenden Nederland of België met toestemming voor leveren bij de buren, zal uw bestelling bij uw huis worden neergezet of respectievelijk bij de buren worden geleverd. Heeft u gekozen voor verzenden Nederland of België? Dan zal de bezorger een kaart in de bus doen voor de vervolg stappen. U kunt dan zelf een nieuwe afspraak inplannen

Waarom krijg ik geen order bevestiging?

Wanneer u niet direct na het afronden van uw bestelling een order bevestiging ontvangt is het zaak om even af te wachten. Het doorzetten van de orderbevestiging kan iets vertraging oplopen en deze zult u in de loop van de dag moeten ontvangen. Krijgt u helemaal geen orderbevestiging? Controleer dan uw spam map en kijk of u het goede e-mail adres heeft ingevoerd.

Kan ik artikelen ruilen?

Ja, u kunt artikelen ruilen. Wanneer u uw bestelling ontvangt en het product is anders dan verwacht kunt u uw order retourneren en kiezen voor product ruilen. Het andere product zal dan worden opgestuurd en de extra kosten voor dit product zullen dan in rekening worden gebracht. Wanneer een product goedkoper is zal het verschil worden teruggestort.

Ik heb een klacht, wat nu?

Heeft u een klacht over uw product, de afhandeling van uw vraag of de bezorging van uw order? Neem dan contact met ons op doormiddel van een mail naar [email protected] of bel naar +31 (0)85 0074340. Kijk voor meer informatie of voor onze klachtenregeling bij de pagina Klachten

Vragen? Neem contact met ons op!

Vul onderstaand formulier zo duidelijk mogelijk in, we proberen uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden

Veel gestelde vragen

Algemene zaken

Krijg informatie over relevante onderwerpen
Retourneren Bestellingen
Contact gegevens: [email protected] 085-0074340 06-51737895 Boterweg 2 Tuk
Openingstijden: Maandag tot vrijdag: 08:00 tot 17:00 Zaterdag: Gesloten
Voor jóúw Hond.
Achteraf betalen als optie
Voor 15:00 besteld, morgen in huis
Gratis verzending vanaf €50
ideal payment method mastercard payment method visa payment method paypal payment method in3 payment method bancontact payment method